Simcity 2013 faciası nasıl yaşandı? Olayın perde arkası

Simcity 2013 faciası nasıl yaşandı? Olayın perde arkası

Simcity 2013 faciası nasıl yaşandı? Pek çok oyun severin beğenerek oynadığı bu oyun çıktığı ilk yıllarda sorunlar ile karşılaştı.

Günümüzde pek çok şehir kurma oyunu yer alıyor. Bu oyunlardan birisi de Simcity 2013 olarak karşımıza çıkıyor. Oyun her ne kadar kaliteli bir oyun olsa da oyun ile ilgili yaşanan bir sorun oyuncuların çıldırmasına sebep oldu. Simcity 2013 aslına bakıldığında harika bir oyundu fakat EA’nın korsanı önlemek amacıyla yaptığı girişim oyunun yeterince başarılı olmamasını sağladı.

Simcity 2013 hakkında bilgi

Simcity 2013 oyunu, aslında Simcity olarak anılsa da kafa karışıklığı olmasın diye konu içerisinde Simcity 2013 olarak adlandırıyoruz. Simcity 2013, simülasyon tarzında bir şehir kurma oyunu olarak karşımıza çıkıyor. 8 Mart 2013 yılında piyasaya sürülen oyun Maxis tarafından geliştirilip Electronic Arts tarafından yayınlandı. Bestecisinin Chris Tilton olduğu bu oyun Simcity serisinin bir parçası olmakta. GlassBox oyun motorunu kullanan bu oyun Windows ve Mac OS X işletim sistemini destekliyor. EA, Simcity 2013 oyununda yaşanan olaylardan sonra bu oyuna ağırlık vermeme kararı aldı ve Maxis’in bu oyunu geliştirmemesini istedi. Yani bu oyun Simcity serisinin son oyunu oldu. Gelecekte yeni bir oyun çıkar mı bilinmez.

Simcity 2013 faciası

The Sims serisi ile de bilinen Maxis, Simcity serisinin de geliştiricisi. The Sims ve Simcity serisindeki oyunları oynayanlar o ünlü giriş videosunu bilir. Neyse, konuyu çok dağıtmadan olayı anlatmaya başlayalım. EA’nın da desteğiyle Maxis tarafından geliştirilmeye başlanan Simcity serisinin yeni oyunu için firmanın aklında bir fikir vardı. Bu fikir korsan oyunculuğun önüne geçmekle ilgiliydi. Günümüzde de korsan oyunculuk ile ilgili pek çok karar alınıyor fakat o yıllarda alınan bir karar Simcity serisine adeta darbe vurmuştu. EA, oyunun tek kişilik bir oyun olmasına rağmen internet bağlantısının zorunlu olmasını kılmıştı. Bunun sebebi korsan oyunculuğun önüne geçmek için internet üzerinden kontrol yapmaktı.

EA, yaptığı bu hamle ile korsan oyunculuğun önüne geçse de oyuncuları sinirlendirmişti. Simcity 2013 faciası için bilinmesi gereken en önemli kısımlardan birisine geçiyoruz. Oyun çıktıktan sonra oyuncular ile buluştu. Buraya kadar bir sorun yok. Asıl sorun oyuncular oyunu oynadıktan sonra yaşanmaya başladı. Simcity 2013 oyununu oynayan oyuncular zaman zaman bağlantı problemleri ile karşılaşıp oyundan atılıyordu veya oyuna giremiyordu. Oyuncuların yoğun ilgisi ile karşılaşan firmanın sunucuları bu yoğunluğu kaldıramamıştı ve korsan kontrolü yapmak da zorlamıştı.

Yaşanan bu durum sebebiyle bazı oyuncular çevrimiçi yerine çevrimdışı modda oynamanın yolunu aradı ve bir çözüm bulundu. Birkaç kod değişikliği ile çevrimdışı oynamak mümkün idi fakat bu birkaç dakika boyunca sürüyordu, sonra tekrarda internet bağlantısı gerekiyordu. Firma, yaşanan bu olaydan sonra oyundaki bazı özellikleri el altından yani gizli gizli kaldırdı. Oyuncular bu durumdan habersizdi. Öfkeli olan oyuncular özelliklerin kaldırıldığını fark edince daha çok öfkelendi ve firmayı yoğun bir şekilde eleştirdi.

Oyuncular internet bağlantısı zorunluluğunun kaldırılmasını istiyordu fakat firma oyuncuların bu isteğini gerçekleştirmiyordu. Firma, yaptığı açıklamada oyunun GlassBox motorunun yapay zeka özelliklerini kullanması için internet bağlantısının gerektiğini belirtmişti fakat aslında bu bilginin gerçek olmadığı ortaya çıktı. Çünkü işten çıkan bir vatandaşın en yakın eve gittiği veya araçların boş yola gitmek yerine en kısa yolu seçip trafiğe karıştığı görülüyordu.

Simcity 2013 faciası olarak tarihe geçen bu olay, oyunun popülaritesini düşürmüştü. Firma, yaklaşık 1 yıl sonra çevrimiçi mod özelliğini kaldırsa da artık iş işten geçmişti. Çünkü oyuncu sayısı eskiye oranla azalmaya başlamıştı.

Yorumlar (0)

wave
Henüz yorum yazılmamış.

Yorum Yaz

wave
Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekli. Üye girişi yapmak için tıklayın.
-->

Kapatmak için ESC tuşuna basın