Rockstar Games çalışanları, yoğun iş temposu ve yol açtığı tepkiler

Rockstar Games çalışanları, yoğun iş temposu ve yol açtığı tepkiler

Rockstar Games, bir zamanlar bol bol oyun geliştiren, neredeyse her yıl yeni oyun çıkaran bir firmaydı. Günümüzde daha az oyun çıkarsa da Rockstar Games çalışanlarından ve yetkililerden gelen açıklamalara göre olayın perde arkası aslında bambaşka. Rockstar aslında son çıkan oyunlar için çalışanlara büyük bir psikolojik baskı uygulamış. Hatta bazı çalışanlar ücretsiz ek mesaiye dahi zorlanmış.

Rockstar Games çalışanları ve firma arasında yaşanan olaylar

Rockstar Games, GTA serisi ile popülerleşen ve günümüzde pek çok oyunu ile ön plana çıkan firma olmakta. 1998 yılının Aralık ayında kurulan yapım şirketi, Take Two Interactive çatısı altında hizmet sunuyor. Sunduğu kaliteli ve gerçekçi oyunları ile bilinen bu firma ile ilgili yoğun çalışma temposu 2010’lu yıllara dayanıyor. O yıllarda henüz Red Dead Redemption serisinin ilk oyunu yayınlanmamışken ve pek çok oyuncu bu oyunu beklerken Rockstar Games yetkilisi, neredeyse haftada 100 saate kadar çalışma içerisinde olduklarını bahsetti. 2010 yılında yayınlanan bu röportaj, sosyal medya çok yaygın olmadığı için büyük bir tepki çekmemişti.

Çalışanlar, ücret almadan ek mesaiye girdiği için yorucu bir süreç içerisinden geçiyordu. Normalde haftada 60 saat çalışma standardı belirleyen firma, ek mesai ile birlikte bu süreyi 80 saate kadar çıkarabiliyordu. Bir süre sonra Red Dead Redemption oyunu çıktı. Çalışanlar rahatlasa da sırada Max Payne 3 oyunu vardı. Rockstar Games çalışanları Max Payne 3 oyununda da yoğun bir çalışma temposu gösterdi, gerekirse ek mesaide çalışarak herhangi bir ücret almadı. Şunu da belirtelim ki firma, çalışanlarına oyun tuttuğunda yani satış başarısı yakaladığında bonus dağıtıyor. Red Dead Redemption başarıya ulaştığı için çalışanlar büyük bir bonus almıştı.

Max Payne 3 çıktıktan sonra çalışanları büyük bir rahatlık sarsa da bu sefer Rockstar Games yeni bir karar alır ve tüm stüdyoların GTA 5 oyununa ağırlık vermesini ister. Firmaya bağlı tüm oyun stüdyoları GTA 5 oyununun çıkması için birlik olur ve oyunun tam zamanında yayınlaması için çalışmalar yapar. Bu süreçte en çok zorlanan ekip test ekibi olur. Çünkü test ekibi, oyunu detaylı bir şekilde inceler ve ciddi bir şekilde yorulabilir. Test ekibinin sağladığı bu gayret sayesinde Rockstar Games oyunları kaliteli bir hale bürünse de çalışanların baskı altında olması oyuncular arasında gündeme oturur ve tepki gösterir.

Rockstar Games çalışanları, GTA 5 oyunu çıktıktan sonra Red Dead Redemption 2 oyununa ağırlık vermeye başlar. Bu süre zarfında tepki gösteren bir konuda açıklama yapılır. Bir Rockstar Games yetkilisi, çalışanların ek mesaiye zorlanmadığını söylese de çalışanlar üzerinde oluşan baskı sebebiyle çalışanların ek mesai yaptığı görülüyor. Rockstar Games, her ne kadar böyle bir açıklama yapsa da oyuncular çalışanların halen baskı altında olduğunu düşünür.

Red Dead Redemption 2 geliştirme süreci ise oldukça zorlu bir süreç olur. Çünkü stüdyonun başında olan ekip, oyundaki beğenmediği noktaları kaldırtarak tekrar düzeltme ister. Bununla ilgili şöyle bir olay var ki oyunun 5 saatlik senaryosunu beğenmeyen yetkili, bu kısmın tamamen atılmasını ve tekrar yazılmasını istemiştir.

Zorlu geçen Red Dead Redemption 2 süreci ve Rockstar Games firmasının büyük tepki çekmesi sonrasında çalışanların daha rahat olması için çeşitli düzenlemeler yapılmaya başlanır. GTA 6’nın dahi daha küçük harita ile piyasaya çıkabileceğini söyleyen firma, çalışanların yorulmaması adına gelecekte olacak güncelleme ile haritanın büyümesinin mümkün olabileceğini söyler.

Yorumlar (0)

wave
Henüz yorum yazılmamış.

Yorum Yaz

wave
Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekli. Üye girişi yapmak için tıklayın.
-->

Kapatmak için ESC tuşuna basın